Correu web Logina
  • El projecte Cultura_apport de Imma Romero, guanyador de la segona edició del Premi Internacional Ramon Roca Boncompte d'Estudis de Gestió Cultural.
  • La Diputació de Lleida suspèn estrepitosament en transparència, 32,5 sobre un màxim de 100, segons un estudi elaborat a nivell estatal..
  • L'oftalmòleg Rafael Ferreruela distingit amb el Premi Internacional Ciutat de Lleida 2012.
  • El Pa de Pagès Català obté el distintiu de Indicació Geogràfica Protegida (IGP) .
  • L'Agència Catalana del Consum va atendre 2.131 reclamacions a les comarques de Lleida durant el 2011, la majoria per temes de telefonia i Internet..
  • El sector ramader de Lleida tem que la guerra comercial desfermada entre Espanya i l’Argentina acabi d’arruïnar els ramaders de porcí.
  • El 90% dels treballadors de les grans empreses lleidatanes secunda la vaga, segons els sindicats.
  • L'Estat obligarà tot el personal de les administracions locals i autonòmiques a treballar 37,5 hores.
  • Quinze anys després de la reintroducció de l'ós bru al Pirineu català, ja n'hi ha una vintena d'exemplars.
  • Entra en funcionament el Centre d'Empreses Innovadores de Cervera.

Si vols veure tot el publicat en relació al gos sacrificat clica aquí
Els resultats de l'enquesta Consideres justificat el maltractament animal?
Vols votar a la nova l'enquesta Dimitir o Continuar?

També al Facebook  També al Twitter  I al Google plus   subscripció a rss de la web   versió per a mòbils

Actualitat
Inicial de la secció

subscriure's a rss subscripció a rss de la secció
Informacions
10 més llegides veure totes
Àlbums de Fotos destacats
Enllaços destacats
enquestes
Dimitir o Continuar?
  |   Resultats

enquestes finalitzades
Actes propers subscripció a rss de l'agenda
fins dijous 31 maig 2012
Guissona exposició fotogràfica
Natura Catalana: rica i plena llegir
fins diumenge 09 setembre 2012
Cervera cada segon diumenge de mes
Visites teatralitzades a la Universitat de Cervera llegir
fins dissabte 14 juliol 2012
Sud del Solsonès Ruta
Territori de Masies des de la seva gent! llegir
del dissabte 26 maig
fins diumenge 27 maig 2012
Igualada fira
Aerosport 2012 llegir
del dissabte 16 juny
fins diumenge 17 juny 2012
Pinós Jornades
II Jornada de debat i xerrades tècniques sobre les masies sostenibles i autosuficients. llegir
diumenge 17 juny 2012
Argençola popular
2n Arxiu de la ‘Mercat de les espècies’ Categoria Mercat de les Espècies, productes i artesania d'Argençola llegir
dissabte 07 juliol 2012
Cervera cultural
Lliurament del 7è premi literari 7 lletres llegir
Vols afegir un acte ?

veure calendari
subscriure's a rss subscripció a rss de l'agenda
Traductor / Translator

Cultura

Xavier Baró

Noticies


<< Tornar          Guardar com a PDF      versio per imprimir     enviar a un amic      << anterior || següent >>
dimecres 03 febrer 2010
No se suma a cap moviment i desafia totes les modes. Refugiat a les seves terres de Ponent, Xavier Baró segueix buscant la cançó perfecta. Sembla haver renunciat a qualsevol tipus de popularitat i segueix només el seu camí­. El meu és un quefer espiritual, tan antic com la cançó poètica, que té aparença monolí­tica, boscosa, un xic estranya, i és al seu lloc. "
 
Aquest tarannè l'ha portat a enregistrar discos com : LA CANí‡Ó DE L'UDOL (Discmedi,1999), una mena de tornada a casa enregistrat amb un arcaic magnetòfon. " Per posar fi a una llarga etapa de desarrelament ? DESERTS (Satchmo, 2000). Produït per David Mengual, "es tracta d'una col€¢lecció de cançons d'estil folk de sonoritats mediterrànies a les que David Mengual, que s'estava a casa meva, feia els arranjaments per la nit i els gravavem el dia següent.

XAVIER BARÓ CANTA ARTHUR RIMBAUD (Satchmo, 2002) - Els dos propers anys els dedica a traduïr i musicar una sèrie de poemes del poeta francès Arthur Rimbaud ("el meu millor amic"). Viatja per les Ardenes seguint els pasos del poeta, i quan torna enregistra el disc, autoproduït i gravat en directe a l'estudi en una sessió de 8 hores: "Vaig voler posseïr la Natura. Em vaig inspirar en la teoria del impressionisme, Debussy especialment i amb un pintor del renaixement, Giorgione di Castelfranco. Cada instrument té un sentit: la flauta és Pan, el cello la Natura, la guitarra el trobador catalàoccità, i la veu el Verb, l'origen". CANí‡ONS DEL TEMPS DE DESTRALS (Satchmo, 2004). A partir d'aquest moment fa els concerts totalment sol. "Havia arribat en un punt que tení­a que decidir si volia ser un cantautor més o continuar explorant la vella senda. Llavors em vaig trobar la Poesia que anava fent el mateix camí­, i ens vam abraçar".

FLORS DE JOGLARIA (Quadrant, 2006). Disc quasi religiós que evoca les diferentes cares de l'amor, l'espiritual i el sensual, a través de les tempestes i bonanses qie provoca. On s'inclou La caiguda de Lleida, cançó que sembla sorgir del ventre dels temps. "La cançó catalana avui en dia és una desbandada de talents. Els cantants també hem caigut al cul de sac del sistema, que ens ha guiat com ovelles a l'isolament, un individualisme inofensiu que és lluny de tot. I ja no sabem on varem enterrar la destral de guerra." "El que jo faig és nodrir el catàleg de les cançons obscures, el costat ocult del Costumari Català. Per tocar el que jo toco has de saber perque ho vols tocar. No és suficient fer-ho per treure beneficis i agradar un públic

videos

i EL FILL DEL MESTRE
Xavier Baró -  i EL FILL DEL MESTRE
al programa Loops
Albada Còsmica
Xavier Baró - Albada Còsmica
Gravació del Canal 33, l'àudio és una mica baix

Etiquetes: músics , cantautors , ponent

Lectures: 472 Darrera: 18.05.2012


Compartir: Del.icio.us! Google! La Tafanera Live! Digg! Reddit! Mixx! StumbleUpon! Yahoo!
amunt  Home  · copyright © Torà on line ·  Des de 1998 · Torà (Spain) ·  Política de privacitat ·   Avís legal
    Realització: cdnet   ·    Torà on-line+ a Google+       pàgina executada en 0.133s
Llicència de Creative Commons
wiccac
Recomanem Descarrega'l en català