Correu web Logina
  • El projecte Cultura_apport de Imma Romero, guanyador de la segona edició del Premi Internacional Ramon Roca Boncompte d'Estudis de Gestió Cultural.
  • La Diputació de Lleida suspèn estrepitosament en transparència, 32,5 sobre un màxim de 100, segons un estudi elaborat a nivell estatal..
  • L'oftalmòleg Rafael Ferreruela distingit amb el Premi Internacional Ciutat de Lleida 2012.
  • El Pa de Pagès Català obté el distintiu de Indicació Geogràfica Protegida (IGP) .
  • L'Agència Catalana del Consum va atendre 2.131 reclamacions a les comarques de Lleida durant el 2011, la majoria per temes de telefonia i Internet..
  • El sector ramader de Lleida tem que la guerra comercial desfermada entre Espanya i l’Argentina acabi d’arruïnar els ramaders de porcí.
  • El 90% dels treballadors de les grans empreses lleidatanes secunda la vaga, segons els sindicats.
  • L'Estat obligarà tot el personal de les administracions locals i autonòmiques a treballar 37,5 hores.
  • Quinze anys després de la reintroducció de l'ós bru al Pirineu català, ja n'hi ha una vintena d'exemplars.
  • Entra en funcionament el Centre d'Empreses Innovadores de Cervera.

Si vols veure tot el publicat en relació al gos sacrificat clica aquí
Els resultats de l'enquesta Consideres justificat el maltractament animal?
Vols votar a la nova l'enquesta Dimitir o Continuar?

També al Facebook  També al Twitter  I al Google plus   subscripció a rss de la web   versió per a mòbils

Campanyes
Inicial de la secció

subscriure's a rss subscripció a rss de la secció
Informacions Destacades
10 més llegides veure totes
Enllaços destacats
Enquestes
Vols un abocador industrial a Pinós?
Resultats

enquestes finalitzades
Actes
Traductor / Translator

No a l'abocador de Pinós

Entrevista a Maria Antònia Trullàs, Alcaldessa de Calaf

Noticies


<< Tornar       Font: Regio-7   Autor: FRANCESC VILAPRINYí“      Guardar com a PDF      versio per imprimir     enviar a un amic      << anterior || següent >>
divendres 20 febrer 2009
L´alcaldessa de Calaf no vol l´abocador de Pinós. Trullàs, cap del consistori des del 2003, ara lidera la petició de cinc municipis de tres comarques diferents perquè no es concreti la possibilitat d´obrir un abocador de residus industrials a Pinós, en una zona en la qual ella creu que podria produir greus repercussions mediambientals a l´alta Anoia.
 
La notí­cia que una empresa barcelonina projectava un abocador al terme municipal de Pinós, al Solsonès, que limita amb tres municipis de la comarca, ha mobilitzat els veïns de l'alta Anoia. Maria Antònia Trullàs, cap de la corporació municipal calafina, s'oposa juntament amb les altres alcaldies de la zona a la proposta, que situaria l'abocador a molts pocs metres de distància d'on es capta l'aigua que abasteix Calaf.

- Quina és la posició de Calaf davant la possibilitat que s'instal·li un abocador a la vora del municipi?
La nostra actitud és una ferma oposició. Un abocador a Pinós podria tenir repercussions negatives, no només ara, sinó també en les generacions futures.

-Quina comunicació hi ha amb Josep Isanta, alcalde de Pinós?
Els ajuntaments que estarí­em afectats per l'abocador, i som cinc, li hem demanat per carta que ho tiri enrere. N'esperem la resposta.

-Quin és el principal risc que hi ha per a la gent de Calaf, en el cas que es fes realitat l'abocador?
Pocs metres més avall d'on hi ha situats els terrenys on es vol fer l'abocador hi ha l'indret on Calaf fa la captació d'aigua. No podem admetre de cap manera que a la vora hi hagi aquesta instal·lació. Ens venen estadí­stiques i ens prometen fiabilitat, però no hi ha cap seguretat absoluta que no passi res. Aquesta és la principal preocupació?
No només aquesta. Però estem parlant d'una captació d'aigua que abasteix els 3.600 habitants de Calaf i els d'altres nuclis dispersos, com el cas d'Enfesta. En total som vora 4.000 persones en risc de consumir aquesta aigua.

-Se suggeriran alternatives a l'alcalde de Pinós?
De moment esperem poder comunicar-nos-hi. Per plantejar alternatives caldria que ens escoltés a tots els altres municipis afectats, que parléssim i veurí­em si tenim alternatives.

-Però es podria considerar la cerca d'altres terrenys adequats en una zona propera o és una oposició frontal?
Aquí­ no tenen perquè haver-hi més abocadors. En aquesta zona de la comarca tenim els molins eòlics, un abocador una mica més al sud (Rubió) i un altre a Pujalt. El de Pujalt era en un terreny que s'havia de tapar, però l'abocador que es planteja ara és diferent. També volem ser ciutadans de primera, que busquin un altre lloc ben lluny, perquè són residus que generen les ciutats grans i també se'n podrien fer càrrec. I el cas de Pinós no és ni tan sols com el de Pujalt, és una instal·lació que cal fer de bell nou.
En el cas que l'Ajuntament de Pinós no es fes enrere, què farà Calaf?
De moment confiem en una resposta positiva de l'alcalde de Pinós. Si no, les pobalcions afectades respondrem amb actuacions a nivell polí­tic i també a nivell cí­vic.

Hi ha un altre cas similar a la comarca, l'ampliació de l'abocador d'Hostalets. Conec el cas i no hi volem arribar. Ens preocupa molt que, a més de fer-se, l'abocador de Pinós pogués ampliar-se algun dia, perquè els residus sempre creixen.


  + info (enllaç extern)


Etiquetes: abocador , pinós , calaf , entrevistes

Lectures: 643 Darrera: 23.05.2012


Compartir: Del.icio.us! Google! La Tafanera Live! Digg! Reddit! Mixx! StumbleUpon! Yahoo!
amunt  Home  · copyright © Torà on line ·  Des de 1998 · Torà (Spain) ·  Política de privacitat ·   Avís legal
    Realització: cdnet   ·    Torà on-line+ a Google+       pàgina executada en 0.168s
Llicència de Creative Commons
wiccac
Recomanem Descarrega'l en català