Correu web Logina
  • Avui Arrenca el projecte 'Llac de Linya' , que vol construir un complex turístic al petit municipi de Navès (Solsonès).
  • El projecte Cultura_apport de Imma Romero, guanyador de la segona edició del Premi Internacional Ramon Roca Boncompte d'Estudis de Gestió Cultural.
  • La Diputació de Lleida suspèn estrepitosament en transparència, 32,5 sobre un màxim de 100, segons un estudi elaborat a nivell estatal..
  • L'oftalmòleg Rafael Ferreruela distingit amb el Premi Internacional Ciutat de Lleida 2012.
  • El Pa de Pagès Català obté el distintiu de Indicació Geogràfica Protegida (IGP) .
  • L'Agència Catalana del Consum va atendre 2.131 reclamacions a les comarques de Lleida durant el 2011, la majoria per temes de telefonia i Internet..
  • El sector ramader de Lleida tem que la guerra comercial desfermada entre Espanya i l’Argentina acabi d’arruïnar els ramaders de porcí.
  • El 90% dels treballadors de les grans empreses lleidatanes secunda la vaga, segons els sindicats.
  • L'Estat obligarà tot el personal de les administracions locals i autonòmiques a treballar 37,5 hores.
  • Quinze anys després de la reintroducció de l'ós bru al Pirineu català, ja n'hi ha una vintena d'exemplars.

Si vols veure tot el publicat en relació al gos sacrificat clica aquí
Els resultats de l'enquesta Consideres justificat el maltractament animal?
Vols votar a la nova l'enquesta Dimitir o Continuar?

També al Facebook  També al Twitter  I al Google plus   subscripció a rss de la web   versió per a mòbils

Actualitat
Inicial de la secció

subscriure's a rss subscripció a rss de la secció
Previsió temps per avui

Mapa del temps
 
Informacions
10 més llegides veure totes
Àlbums de Fotos destacats
Enllaços destacats
enquestes
Dimitir o Continuar?
  |   Resultats

enquestes finalitzades
Actes propers subscripció a rss de l'agenda
fins dijous 31 maig 2012
Guissona exposició fotogràfica
Natura Catalana: rica i plena llegir
fins diumenge 09 setembre 2012
Cervera cada segon diumenge de mes
Visites teatralitzades a la Universitat de Cervera llegir
fins dissabte 14 juliol 2012
Sud del Solsonès Ruta
Territori de Masies des de la seva gent! llegir
del dissabte 26 maig
fins diumenge 27 maig 2012
Igualada fira
Aerosport 2012 llegir
diumenge 03 juny 2012
Calonge de Segarra caminada
5a caminada popular Coneix Calonge llegir
del dissabte 16 juny
fins diumenge 17 juny 2012
Pinós Jornades
II Jornada de debat i xerrades tècniques sobre les masies sostenibles i autosuficients. llegir
diumenge 17 juny 2012
Argençola popular
2n Arxiu de la ‘Mercat de les espècies’ Categoria Mercat de les Espècies, productes i artesania d'Argençola llegir
dissabte 07 juliol 2012
Cervera cultural
Lliurament del 7è premi literari 7 lletres llegir
Vols afegir un acte ?

veure calendari
subscriure's a rss subscripció a rss de l'agenda
Traductor / Translator

Agricultura

Los cerealistas optan por la siembra sin aplicar abonos por su alto precio

Noticies


<< Tornar       Font: La Mañana Digital   Autor: David Rodrí­guez      Guardar com a PDF      versio per imprimir     enviar a un amic      << anterior || següent >> Vols Editar-la?
dilluns 17 novembre 2008
Los agricultores de la comarca de la Segarra han iniciado la siembra de los cereales de invierno sin tirar abonos a la tierra por su encarecimiento en el último año. Los productores han optado por correr este peligro ante el incremento de precio de los fitosanitarios y los abonos, que en muchos casos han doblado su valor en tan sólo 12 meses. Así­, los fertilizantes han subido un 70%, el gasóleo un 40% y las semillas lo han hecho entre un 25 y un 30%, según los datos facilitados por la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC).
 
Por este motivo, el responsable del sector del cereal de Unió de Pagesos (UP), Alejandro Domingo, explicó que en muchas €œfincas se ha decidido realizar la siembra de los cereales sin ningún tipo de abono€. Esta decisión, añadió, puede resultar muy peligrosa para las explotaciones, ya que se corre el riesgo de que aparezcan plagas.

Además, Domingo recordó que la normativa comunitaria es cada vez más restrictiva en el uso de los fitosanitarios, por lo que aparte del elevado coste de estos productos, hay que sumar la inexistencia de alternativas para luchar con las plagas. El peligro radica en que €œlos gusanos puedan destrozar el tronco del trigo y la cebada€.

Esta situación se produce, señaló el responsable de UP, en un contexto en que €œlos ganaderos se quejan de que el precio del pienso sigue estando caro, mientras nosotros observamos cómo el valor del cereal también está cayendo€. Domingo insistió en que los cerealistas, igual que los granjeros, €œestamos pasando una crisis muy fuerte por las sequí­as y los bajos precios que percibimos, aunque la pasada campaña tuviéramos un pequeño respiro con las cotizaciones€.

Así­, los productores reclamarán hoy al Departament d'Agricultura una lí­nea de créditos blandos para poder afrontar la campaña. La petición se realizará en una reunión que mantendrán las organizaciones agrarias con el director general de Desenvolupament Rural, Jordi Bertran. En este sentido, Domingo apuntó que se €œestá hablando mucho de la crisis del sector de la construcción, pero no de los agricultores y ganaderos€.

Como ejemplo de la delicada salud de los cerealistas, la FCAC recordó en una nota que los precios en origen han bajado un 30% desde el inicio de la campaña y que en algunos cultivos la rentabilidad se encuentra bajo mí­nimos.


  + info (enllaç extern)


Etiquetes: agricultura , conreus , cereals

Lectures: 519 Darrera: 23.05.2012


Compartir: Del.icio.us! Google! La Tafanera Live! Digg! Reddit! Mixx! StumbleUpon! Yahoo!
amunt  Home  · copyright © Torà on line ·  Des de 1998 · Torà (Spain) ·  Política de privacitat ·   Avís legal
    Realització: cdnet   ·    Torà on-line+ a Google+       pàgina executada en 0.21s
Llicència de Creative Commons
wiccac
Recomanem Descarrega'l en català