Presó a Estaràs

divendres, 3 de juny de 2005 | Autor: Redacció

Un miler de persones es manifesten a Barcelona contra la presó de la Segarra

Tornar
Els veïns de la Segarra i l'Anoia han fet un front comú contra la presó que la Generalitat vol construir a la zona. Un miler de persones s'han manifestat aquest divendres per la tarda pels carrers de Barcelona, tallant la Via Laietana. El recorregut ha començat a la plaça Universitat per acabar davant del Palau de la Generalitat, a la plaça de Sant Jaume, on han llegit un manifest defensant el futur de la pagesia. Els ciutadans han comptat amb el suport de polí­tics de Convergència (CiU) i el Partit Popular (PP). í‰s el cas de l'exconseller i actual portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, o la portaveu del PP a la Paeria de Lleida, Pilar Arnalot.

La comitiva estava encapçalada pels alcaldes de la Segarra i una pancarta on es podia llegir "Per un pla penitenciari coherent". Amb cartells, xiulets i consignes com "la presó foteu-la al Fòrum" el territori ha volgut fer sentir la seva veu contra el projecte d'una presó al terme municipal d'Estaràs. Els representants institucionals asseguren que la comarca no reuneix les condicions necessàries.

Ho vols compartir?