Polí­tica

dimarts, 6 de juliol de 2010 | Autor: editor

Ajuntaments es declaren <em>moralment exclosos</em> de la constitució

Tornar

Dos ajuntaments catalans han aprovat un text on declaren el municipi 'moralment exclòs' de la Constitució Espanyola en resposta a la sentència de l'Estatut.

...
Ajuntament de Vilafranca
Aquest dilluns l'ajuntament del Port de la Selva va aprovar un escrit on es critica durament la resolució del Tribunal Constitucional, qualifica 'd'humiliant' la sentència i diu que redueix a un 'text de mí­nims' la carta magna catalana. Per això, l'ajuntament es desvincula de l'àmbit de la constitució 'en un gest conscient d'afirmació nacional i democràtica'. L'alcalde, Gení­s Pinart (CiU), diu que l'únic que fan és interpretar la voluntat del TC. 'Ells mateixos ens han exclòs de l'àmbit de la Constitució; per això hem cregut oportú fer aquest pas endavant', ressalta l'alcalde.

El mateix dia també ho va fer l'ajuntament de Vilafranca del Penedès, a partir d'una esmena d'última hora presentada per la CUP, el text ha estat aprovat amb els vots de la CUP, CiU, ERC, ICV i el PSC, mentre que l'únic regidor del PP hi ha votat en contra.
Etiquetes:

Ho vols compartir?